Програми које реализујемо...
ПУ „Ђулићи“ Зајечар је место где деца истражују, уче и развијају се у безбедном, подстицајном и радосном окружењу, уз сталну подршку васпитача и активну сарадњу са породицама.
Програм неге и васпитно-образовног рада деце узраста до три године започиње програмом адаптације/транзиције, породица-вртић, са посебним фокусом на континуитет дечијих искустава. Процес прилагођавања обухвата: родитељске састанке или индивидуалне разговоре са медицинским сестрама васпитачима; боравак родитеља у групу; израду индивидуалног плана адаптације за свако дете; пружање стручне подршке родитељима током периода прилагођавања. Основних задатака рада у јаслицама је структуирање подстицајне и инспиративне средине за игру и учење у којој ће деца имати прилику да учествују у развијању програма сопственим темпом.
Развијање реалног програма васпитно-образовног рада са децом узраста од 3 године до 5,5, год. деца се укључују у васпитне групе које користе разноврсне просторе вртића, као и локалну заједницу, подржавајући ситуационо учење кроз истраживање, игру и развој различитих тема и пројеката. Вртић је осмишљен као подстицајна физичка и социјална средина у којој је дете: посвећено својој активности, може да се осами, прави изборе, самостално је и независно, осећа се сигурно, пријатно и опуштено, задовољава своју радозналост, ствара односе са другом децом, ради са другима, сарађује, комуницира, размењује, активно је, креативно, експериментише, изражава се на различите начине, има континуитет активности, види свој процес учења, идеје и продукте, доживљава простор као свој.
Припремни предшколски програм са децом узраста од 5,5 до 6,5 год. усмерен је на развој вештина и компетенција, које служе као основа за даље школовање и целоживотно учење. Програм се реализује кроз активности које подржавају: осамостаљивање деце; физички и социо-емоционални развој; подстицање радозналости и креативности; неговање индивидуалности и упознавање са основама писмености. Посебно важан аспект припреме за школу односи се на увођење деце у свет писмености. Рана писменост се развија у подстицајном језичком окружењу кроз активности у којима различити начини симболичког бележења и писана комуникација имају сврху и смисао за дете у самој активности, а не кроз издвојено подучавање деце читању и писању. Такође, као важан аспект припреме за школу односи се на подршку развијању још једне важне комептенције за целоживотно учење – учењу учења. Ова компетенција се развија подршком деци да освешћују процес властитог учења (запитаности, постављања питања, развијање сопственх теорија и хипотеза, решавања проблема, проналажење различитих извора информација, заједничко долажење до решеања, конструкција знања, промишљање, преиспитивање и др.). Учење учења је смислено повезано са игром, активношћу и ситуацијом у којој дете учествује и кроз укључивање деце у развијање програма. Током развијања Припремног предшколског програма остварује се стална сарадња са породицом и локалном заједницом, са посебним нагласком на школама у окружењу.
Учење деце у вртићу остварује се кроз различите ситуације делања (игру, животно-практичне ситуације и планиране ситуације учења), а не кроз директно подучавање васпитача. Кроз њих дете: гради свој идентитет и односе са другима, развија самосталност, истражује и гради значења, развија симболичко изражавање, ужива и радује се.
Целокупан рад у нашим вртићима осмишљен је тако да деца уче кроз активну партиципацију у пројектима. Пројекти се реализују кроз фазе: покретање, развијање и затварање пројекта. Кроз активности, деца уче како се учи, граде односе и уживају у стваралачким процесима. Сваки пројекат завршава се прославом, где деца представљају своје радове, делећи их са другима на креативне начине. Развој деце пратимо кроз дечије портфолије и пројектне паное, што нам омогућава документовање њихових постигнућа и напретка у свим сегментима развоја.